Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

TurboFrank

27. 1. 2009 9:53
Já si vážím všech slušných lidí, kteří něco umí.

A je úplně jedno, jestli je lékarník, kominík nebo doktor. Lékarník je profese jako každá jiná. Pacient donese kus papíru, lékarník jej přečte a podle údajů na tom papírku přepíše na krabičku užívání. Nevím, co je na tom tak nadlidského, že je o tom třeba psát ódy. Osobně si vážím daleko více záchranářů, kteří pomáhají s nasazením života druhým. Lékárnu mám za rohem a z vlastní zkušenosti vím, že lékarnice tam většinou není a léky vydává paní, která byla dříve zdravotní sestrou. Příští článek by mohl být "važme si svého zubaře, neurochirurga, automechanika, topenáře, zedníka a co já vím koho.

0 0
možnosti
B

basata

27. 1. 2009 10:06
Re: Já si vážím všech slušných lidí, kteří něco umí.

Při čtení vašeho hloupého članku jsem si vzpomněl na budovatelské heslo:Já jsem horník a kdo je víc!!!

0 0
možnosti
JK

kurzan

27. 1. 2009 8:24
vsechny

Ano, mate pravdu ze to zrovna lehka skola ani prace neni - mam lekarnici sestru. Na druhou stranu nemam pocit, ze by slo o nejak vyjimecnou cinnost nad jine postavenou. Ja take nemam pocit, ze bych se az tolik flakal, take jsem musel vystudovat vysokou skolu (prava), take jsem musel udelat rigorozni zkousky a take,jednim skrtnutim pera mohu nadelat paseku v lidskych osudech. I kdyz ne zrovna vydanim spatneho leku, ale vydanim spatneho rozhodnuti. A to nemluvim a sve zene, jez take po vysokoskolskem studiu (vodni stavitelství) jednim spatnym vypoctem muze zabit lidi treba padesat a polovinu pracovni doby travi v terenu, v mrazu zime, pri ruznych merenich atd. Ale jeden drobny rozdil tu je - sestra nastupovala za 26 000 a nyni ma 38000, pricemz jsou tam "lekarnice" dve a dalsi 4 osoby "nizsi" a jeji sefova (soukrovnice) ma cisty vydelek okolo 120 - 140 000 mesicne. Ja nastupoval za 16 000 hrubeho a nyni mam 22 000 (po 5 letech) a manzelka nastupovala v soucasne dobe za smesnych 15 000. 

0 0
možnosti
LON

L.O.N.

27. 1. 2009 8:28
Re: vsechny

Já se nesnažil zpochybňovat ostatní profese, mám úctu ke každé lidské práci (dokonce i k práci lidí s právním vzděláním, což jak asi víte, tak nemá každý ;-)). Já jen chtěl neumělo popsat, že ta práce lékárníka není jen o podání léku ze šuplíku, jak to vidí drtivá většina lidí, kteří si dokonce myslí, že by ji zvládli také, nebýt toho, že stát to nesmyslně podmiňuje nějakou zbytečnou vysokou školou... ;-(

0 0
možnosti
AK

AKM

27. 1. 2009 8:06
a proc?

proc bysme si meli vazit neceho, co je kolem nas v nadbytku? tam kde byla pred peti lety jedna lekarrna, jsou dnes 3. Nekteri PharmDr se opravdu nezastavi - to sou ti, kteri se staraji o vic lekaren (lepe receno vydejen leku). A navic, nedelejte z blbu voly, blogere: Kazde redeni se pocita trojclenkou a ne ze ne. Pokud vase lekarnice pokazde kdyz dela jednu vec tak si musi vsechno znova pocitat, tak je to opravdu lekarnice. V laboratorich byva zvykem, ze kdyz se neco dela casteji, tak se na to udela vzorec v excelu anebo spocita pomocna konstanta. I kdyz to je jen v obycejnych analytickych laboratorich, ne v tak exponovanem a prestiznim pracovisti jako pripravna v lekarne. Vase predstava "ultrapresnosti" je taky usmevna: na desetiny gramu vazi bezne kuchynske vahy. A pokud byste navazoval na presny roztok s presnosti na setinu gramu, tak by vas vyhodili pro plytvani a blbost.

Je jasne, ze kdyz vam berou penize tak prskate, ale pouzivanim vymyslenych argumentu se jenom ztrapnujete

0 0
možnosti
P

p_jiri

27. 1. 2009 2:04
Zběsilá kombinace

Jo, tohle skóre je blbý. Možná bych se neměl přiznávat... Ovšem u pacienta se Sandimmunem  bych předpokládal, že to nepsal nějaký blbeček. Imunita se potlačuje např. po transplantaci. S lékařem takového zaměření bych asi nediskutoval a ani bych nepovažoval za vhodné volbu lékaře zpochybňovat před pacientem.

To není, jako když něco na žádost pacienta předepíše praktik, protože sousedka to bere taky a hrozně si to chválí.

 Ale ani nemusí vymýšlet takovéhle  zběsilé kombinace.

Kolik lékárníků vás upozorní při výdeji léků ovlivňujících pozornost, že není vhodné řídit? A budete takové upozornění dodržovat? I když vám lékař řekl, že můžete? A jak to věděl, že zrovna vás to neutlumí a někam to nenapálíte? 

Kolik lékárníků vás upozorní, když si kupujete obyčejný Paralen na sražení teploty, že není dobré ho kombinovat s ostatními přípravky proti chřipce typu Coldrexu nebo Panadolu, protože obsahují vlastně totéž a paracetamol se nemá přehánět?

0 0
možnosti
P

p_jiri

27. 1. 2009 2:05
Re: Zběsilá kombinace

Omlouvám se, to mělo patřit do vlákna s "Nežhavými kontrolami":-)

0 0
možnosti
_

_Aleister_

27. 1. 2009 0:23
no, ono to s těmi kontrolami nebude tak žhavé.

MF Dnes dělala v Praze provokačku, šli s recepty s 3 léky, které by mohly způsobit selhání ledvin (statin, aminoglykosidové ATB, cyklosporin A). 7 z 10 lékáren by tuto kombinaci vydalo 8-o.

Takže ..

0 0
možnosti
L

ladamm

26. 1. 2009 23:05
lékárníci jsou vlastně chudáčci

kteří ten svůj obchůdek snad ještě dotujou, upřímě je lituju že musí dělat takovou páci na které ne a ne vydělat . . . ;-D

0 0
možnosti
CI

Cocotus_Interruptus

26. 1. 2009 21:17
No to snad ne...

Fnuk hek, manzelka si postezovala a dala ti za ukol, abys napsal nejaky hekajici blogpost, ze jinak ti tenhle mesic uz neda? Nebo co je cilem tohohle vykriku do tmy? Ze by si nekdo pracujici u pasu treba taky postezoval, ze ten pas jezdi moc rychle? (Y)Rv

0 0
možnosti
PM

assam

27. 1. 2009 8:06
Re: No to snad ne...

Úroveň tvé reakce zcela odpovídá tvému nicku.

0 0
možnosti
KS

tvaruzek

26. 1. 2009 20:12
mám jiný názor

No, jak to vidím z druhé strany: u nás na malém městě (cca 14000 lidí) máme zhruba následující počty: prodejna knih 1x,  papír/hračky 3x, elektro 3x, drogerie 4x, herna 5x, lékárna 5x. Chápu, že provozovat lékárnu je asi řehole, ale proč tedy je u nás tolik řeholníků? Proč neprodávají třeba knížky? Nebo hračky? Navíc na rozdíl od dalších prodejen lékárny zavírají nejpozději v 17:30 (některé mají do 16:00). Nebo jiné věc: naivně jsme 24.12. chtěli nějaký sirup proti kašli pro dceru (holt začal kašlat na Štědrý den). Všude zavřeno. Všechny lékárny se dohodly a otevřely hrdě v pondělí 29.12. Do té doby jsme tady měli  prostě smůlu. Inu vše pro zákazníka. Takže obhajoba toho, jak to mají v lékárnách těžké, u mě opravdu nepadá na úrodnou půdu.

0 0
možnosti
P

p_jiri

26. 1. 2009 21:18
Re: mám jiný názor

14000 lidí x 15 návštěv u doktora ročně (všude omílaná statistika:-)), počítejme 1 návštěva = 1 recept (v průměru to tipuji o něco víc - přesnou statistiku jsem nehledal), takže to máme ve vašem městě 210 000 receptů. Rok má přibližně 261 pracovních dní, takže to je denně 160 receptů na jednu vaši lékárnu, při otevírací době 7:30 - 17:30 to je 16 receptů za hodinu, takže asi jeden za 4 minuty.

Ne všechno se dá hned přečíst, občas píšete výpis, často něco musíte objednat a je třeba to vysvětlit. Dále je třeba v případě více receptů skouknout, jestli se něco navzájem neovlivňuje, u některých závažných interakcí je vhodné se i přímo zeptat, jestli některé další léky neužívá. Takže 4 minuty na jeden recept nepovažuji za příliš přehnané.

0 0
možnosti
P

p_jiri

26. 1. 2009 19:22
Kdo nechce chápat, nemusí

Když jsem v lékárně v 94tém začínal, byly od rána do večera fronty. Dělal jsem to rád, i když to bylo pořád v zápřahu. Když ovšem začal Rath popichovat veřejné mínění nepravdami o ziscích lékáren a denně se našel někdo "chytrý", tak jsem se na to vybodnul i když díky většímu množství lékáren byla fronta maximálně chvíli ráno a chvíli odpoledne, jinak klídek. Proč bych já jako zaměsnanec měl poslouchat jakej jsem zloděj, protože něco máme o pár korun dražší? Teď si v klídku programuju, prachy stejný a nikdo nebuzeruje kvůli pár korunám, za který si vzápětí koupí nějakej "děsnej zázrak" z reklamy.

Většina pacientů je sice rozumná a slušná, ale těch pár, kteří vždycky přišli snad už se záměrem se hádat kvůli ceně, mi tuto práci totálně znechutili.

Normální pacienti by se měli modlit, aby totéž co já neudělali i ostatní. Kdo zvládl farmacii, zvládne i další VŠ při zaměstnání (není to o moc horší než kontinuální vzdělávání) a může pryč.

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

26. 1. 2009 19:57
Re: Kdo nechce chápat, nemusí

Jirko, neblbni. Kdyby to nebyl takovej byznys, tak by nebyla lékárna za každým rohem.:-)

0 0
možnosti
PV

grimosa

26. 1. 2009 19:01
tak

dočetli jsme se jak je práce v lékarně namáhavá(nepopírám) a jak chudáci lékárnící jsou jednou nohou v bankrotu.

stačí se ale podívat kolem, na našem sídlišti jsou 3 lékárny a asi 1km v nemocnici další. Kromě té nemocniční jsou všechny nové. Na stejném prostoru máme jednu hospodu, kostel, drogérii a dvě večerky Pravda je taková, že mít lékarnu je dost dobrý byznys, proto jsme taky zemí s jejich největší koncentrací na světě.

0 0
možnosti
PM

assam

27. 1. 2009 8:11
Re: tak

Nejsme zemí s největší koncentrací lékáren na světě.Když o tom nic nevíte,tak do toho nerýpejte.

0 0
možnosti
  • Počet článků 359
  • Celková karma 13,67
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.