Můj život s O2

Asi jsem masochista, ale mám doma pořád pevnou linku a internetové připojení od Telefónica  O2. Kromě řady nevýhod má moje staromilství i výhodu – udržuje mne v neustálé pohotovosti.

Obr.: Web O2

Pevnou linku si držím kvůli staršímu příbuzenstvu nevládnoucímu mobily, mám napojený i fax. Protože mé číslo je podobné číslu faxu prodejce zahradní techniky, občas O2 přeskočí a já mohu upevňovat dobré vztahy tím, že ochotně faxy nosím výměnou za speciální zákaznický servis na sekačku. To je přece dobrý důvod, no ne?

A když už mám pevnou linku, tak proč ne i internet. A rovnou s digitální televizí. Před dvěma lety jsem si pořídil program Trio na pevnou linku, internet a digi TV. V rámci akce (úpis na rok) zdarma ADSL modem/router na připojení 4 zařízení, tomu se nedá odolat. Škoda, že až po nainstalování zjistím, že ze 4 zdířek routeru je jedna jen na druhou telefonní linku (a mně z nějakého důvodu nefunguje, ale co, stejně ji nepotřebuji), druhá jen na TV a na počítače tak zbývají jen dvě. A já bych potřeboval tři. No nic, pořizuji si další router za své.

Televize funguje dobře jen za přítomnosti technika. Občasný rozpad rychlého pohybu na kostičky bych přežil, ale když obraz každých pár minut přejde do černobílé, to je docela otravné. Pro návrat k barvě je nutné oblíbené vypnutí/zapnutí (řádově minuta, musí naběhnout operační systém). Telefonicky reklamuji, několikrát podle pokynů resetuji a přenastavuji, výsledek žádný. Prý to prověří. Po pár dnech telefon, že prý už je to OK. Ale není. Znovu reklamace, znovu reset a znovu prověřování linky (jsem 300 metrů od ústředny). Chvíli to je lepší, už to vydrží i půl hodiny, budou na tom dále dělat, smiřuji se. Po pár týdnech žádná reakce z O2, zato chybička se vrací do původní frekvence. Objevuji fígl, někdy pomůže přepnout program a vrátit se. Otravuje to, ale když na tom pracují... Škoda, že nikdo nepřijel osobně a vše se děje na dálku.

Mezitím, po devíti měsících, telefon s nabídkou, kterou nelze odmítnout. Změňte si svůj program s volným voláním o víkendu za stejně drahý program s 300 volnými minutami. Beru. Ale to TV mne štve. Po smluvním roce chci dát výpověď, ale s překvapením se dovídám, že před třemi měsíci jsem uzavřel novou smlouvu, která ruší tu předchozí a smluvní rok začíná běžet znovu. Jako sangvinik/melancholik rezignuji a čekám na konec smluvního vztahu.

Jak vypadá výpověď služby u O2, to je známé. Písemná/telefonická/mailová výpověď jen způsobí odeslání dopisu s kódem, který se musí znovu zavolat na telefon O2. Člověk si při čekání na spojení pěkně odpočine, poslechne si hudbu, pokecá si s automatem... Jen kdyby to nebralo tolik času. Výpověď (měsíční) začíná běžet až tímto zavoláním kódu. Dobrá finta, jak si přidat měsíc.

Nejdříve operátor oznamuje, že pronajatý set-top box musím odeslat balíkem. Nechce se mně balit a chodit na poštu, proto jsem rád, že v dopise s uznáním výpovědi je nenápadně zmíněna možnost odevzdat přístroj na prodejně. Balím STB do původní krabice, kontroluji seznam všech kabelů, ovladačů a adaptérů podle dopisu a vezu na prodejnu. Bohužel seznam v dopise není úplně stejný jako seznam v krabici, podle kterého kontrolují příslušenství na prodejně. A vida, jeden kabel chybí. Domů, chvíli pohledat a na druhý pokus (zbytečných dalších 30 km) se vše podaří a program Trio je po měsíci výpovědi zrušen.

Internet a TV si nechávám ve verzi Duo. Ani se mně nechce pátrat, jestli zrovna není nějaká akce na založení Dua, žádnou mně nikdo nenabízí (vědí, že jsem uloven a není třeba mně mazat med kolem úst). Aspoň nejsem omezen rokem nového úvazku.

Ale co to - internet po týdnu přestává pracovat! Telefon na servisní linku, známá melodie, chvíle čekání a znovu resetujeme s technikem - přítelem na telefonu. Tentokrát místo STB reset modemu. Ale bohužel - nic. Po čtvrt hodince testování (plus pingání a ipconfigování) se nic nelepší, necháme to do zítřka uležet.

Ráno SMS  - vše je OK, můžete pracovat. Zkouším, zda můžu pracovat a vidím, že nemůžu. Znovu telefon, znovu melodie, znovu reset a ping, znovu nic. Tak to bude asi modem. Mám štěstí, podle záznamu technika 10 dnů před koncem záruky. Jsem v časovém presu, musím rychle do města, proto jsem rád, že O2 má přístroj v databázi včetně data záruky a já tak nemusím hledat záručák. Jako znalý zákazník vím, že pro reklamaci není záruční list nutný.

Sdružení ochrany spotřebitelů: „Při reklamaci spotřebitel musí prokázat, že zboží zakoupil v určitém termínu u konkrétního prodejce - nejsnáze to lze dokázat kupním dokladem. Podle zákona však není vlastnictví paragonu podmínkou pro uplatnění reklamace. Spotřebitel může nákup prokázat např. výpisem z účtu, platil-li kartou, záručním listem, ústním svědectvím třetí osoby,..."

Stačí tedy prokázat, kdy jsem přístroj zakoupil - a to mají v databázi. Takže vytrhávám kabely, popadnu modem a ujíždím na schůzku, stejně jedu pozdě. Odpoledne se stavím v prodejně (kde jsem před pár dny nadvakrát vracel STB), bohužel bez záručního listu mám smůlu. Asertivita nepomáhá, v manuálu má obsluha napsáno, že bez ZL nelze. Do databáze nenahlédnou (nebo nemohou), na technickou linku volat nebudou. Buď si náhradní modem pronajmu za peníze, nebo mně prodají nový za zvýhodněnou cenu (ale co když není chyba v modemu a technik se při diagnostice na dálku prostě spletl?).

Jinak sympatická dívka je ze mne zoufalá, nakonec se domluvíme na několikařádkovém protokolu, kde mně potvrdí, že modem nepřevezme a nový mně nezapůjčí.

Doma prohrabu krabici se záručáky a doklad najdu, opět tedy 30 km a na druhý pokus jsem úspěšný, dostávám půjčený modem a s radostí konstatuji, že jsem on-line. Po třech dnech milé překvapení - telefon z technické podpory ověřuje, zda je už spojení v pořádku a zda chyba byla opravdu v modemu. Byla.

Po dvou týdnech dostávám výměnou nový modem (pátá cesta na prodejnu). Vše dobře dopadlo, je to skvělé. Radost kalí jen vzkaz na záznamníku pevné linky od automatu O2 (to si záznamníky spolu pokecaly, jako v té starší písničce tuším od Michala Tučného), který sděluje, že jsem neuhradil poslední fakturu. O2 má ode mne schválené inkaso s dostatečným limitem, na účtu mám peněz dost, jsem tedy poněkud znepokojen, co se děje. Opět telefon na známé číslo, složité menu, každá volba dlouze opakuje můj dluh, ale spojení na operátora nikde. Nakonec jej nalézám na nejméně pravděpodobné volbě, až úplně na konci větve menu s ověřením dluhu.

Prý inkaso sedí, ale limit je nízký. Vím, že operátor má limit ve své databázi nezávislý na skutečném limitu u banky, ale já za posledních 10 let nic neměnil, tak proč je tu najednou jen tisícovka, která nemůže stačit? Když doteď faktury byly strhávány bez problémů. Operátor nabízí vysvětlení - prý asi měli v databázi ten 1000 vždy, ale nebrali na něj ohled, až teď... Tak tomu skutečně nevěřím. Chybu dál nehledáme, žádám o změnu limitu, nezaviněný dluh platím ihned převodem. Po pár dnech telefon od automatu, něco jako že jsou rádi, že se dlužník a neplatič polepšil a zaplatil. Já jsem taky rád.

Uvidíme, co nám přinese příští měsíc.

Autor: Libor O. Novotný | úterý 7.4.2009 15:04 | karma článku: 29,60 | přečteno: 3871x
  • Další články autora

Libor O. Novotný

Víkend v Antverpách

19.2.2024 v 15:00 | Karma: 14,09

Libor O. Novotný

Víkend v belgickém Gentu

12.2.2024 v 15:00 | Karma: 13,21

Libor O. Novotný

Víkend v Bruggách

29.1.2024 v 15:00 | Karma: 17,83

Libor O. Novotný

Čínské sombrero

21.11.2022 v 15:00 | Karma: 14,82

Libor O. Novotný

Kde mají "kozy" křídla

7.11.2022 v 15:00 | Karma: 14,62

Libor O. Novotný

Nejhezčí šnorchlování?

24.10.2022 v 15:00 | Karma: 17,12

Libor O. Novotný

Ve středu světa

26.9.2022 v 15:00 | Karma: 20,92

Libor O. Novotný

Boj o mrtvého kozla

1.8.2022 v 15:00 | Karma: 13,07

Libor O. Novotný

Dobré prase všechno spase XLVI

25.7.2022 v 15:00 | Karma: 19,93

Libor O. Novotný

Dobré prase všechno spase XLV

19.7.2022 v 15:00 | Karma: 26,45

Libor O. Novotný

Island - Duhové hory

27.9.2021 v 15:00 | Karma: 16,36

Libor O. Novotný

Islandské vodopády

13.9.2021 v 15:00 | Karma: 16,28

Libor O. Novotný

Dobré prase všechno spase XLIV

30.8.2021 v 15:00 | Karma: 18,04

Libor O. Novotný

Mladoboleslavská věznice

14.9.2020 v 15:00 | Karma: 13,38
  • Počet článků 359
  • Celková karma 14,59
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.