Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

Pane Novotný, i když jsem se na Vaše fotky již několikrát díval, zapomněl jsem Vám napsat, jak jsou mimořádně zajímavé a krásné. Možná, že by si někdo mohl uvědomit, že pokud Vám před čelním sklem auta stojí slon (tu a tam je jeho chování nevypočitatelné - říkali mi zkušení rangeri v Tanzanii ) tak nepromyslíte všechny technické detaily fota. Nicméně mnozí se shodnou, že ten zážitek není s ničím srovnatelný a není ani pro druhé úplně přenosný. Gratuluji a jsem Vašim dlužníkem za cenné rady.

dr. skoumal

0 0
možnosti
Foto

Děkuji. I když musím souhlasit s mnohými připomínkami diskutérů níže, zejména ve vztahu ke kompozici snímků. Možná to chce tolik nezoomovat, ale o to více pak ořezávat. Protože když vyfotím žirafu jako velkou, ale bez parůžků na hlavě, tak už to na PC nespravím. Kdybych vyfotil žirafu malou, tak ji můžu při současných rozlišeních vystřihnout a zvětšit do správné kompozice. To asi mělo být řečeno v pozadí těch některých komentářů.

Ještě jednou děkuji.

0 0
možnosti
PK

Zdravím, nelze popřít, že jste procestoval kus světa a také o něm hodně víte a díky Vám i já o něm budu vědět více než jsem schopen procestovat. 

Přes to všechno mi dovolte, abych Vás upozornil na některé věci, které Vaše krásné fotografie poněkud kazí. Zejména dotyky různých částí těla okrajů snímku, konec auta s králem zvířat mi poněkud zkazila dojem a souboj žiraf, kde hraje hlava hlavní roli, tak zde části hlav chybí. Zdá se mi to také poněkud světlé, jako kolegovi přede mnou. Myslím, že troch kontrastu a posunu v křivkách by tomu velmi pomohlo. 

Možná jste se naštval, možná Vás to zamrzelo, ale je škoda, že takové, jinak krásné snímky kazíte chybami, které můžete velmi snadno odstranit již při samotném focení. Zvířata, která fotíte nejsou v pohybu a proto si myslím, že jste kompozici mohl věnovat více času.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, určitě jsem se nenaštval. Jen to vše není tak jednoduché. Ono to na těch fotkách není vidět, ale jsou hooodně zoomované (třeba šakali v dálce byli okem bez dalekohledu téměř neviditelní, u nosorožce jsme okem nevěděli, jestli leží nebo stojí) a přitom focené z nastartovaného poloterénního auta. Takže udržet kompozici není úplně snadné. Kromě toho se necítím jako fotograf, dávám přednost zážitkům a jen výjimečně se odvážím svůj blog dát do rubriky fotoblogy - právě kvůli těm vámi popsaným věcem, o kterých vím. Prostě se na okolí hlavně dívám a občas trochu cvaknu záběr bez velkého chystání záběru. 

S úpravou fotek mám spíše negativní zkušenost (tedy hlavně se sebou samým), protože to obvykle přeženu a pak mám modrou trávu, bílé nebe a šedomodré lvy. Nicméně na 100% přiznávám chybu u toho auta na fotce se lvem, tam to chtělo oříznout...

Jinak jak už jsem psal níže - za zcela zásadní chybu považuji nákup ultrazoomu (60xzoom). Dříve jsem fotil jednoduchou (levnou) zrcadlovkou, ale nechtělo se mně investovat do teleobjektivu a tahat se s ním, protože jsem doufal, že ultrazoom jej nahradí. Ale teď už vím, že nenahradí.

Ještě jednou děkuji, ale o většině vámi napsaných věcí vím. Proto se snažím neplést mezi fotografy a raději zůstávám v rubrice Cestování. Ale když už nějaké fotky mám, tak mně bylo líto je neukázat.

0 0
možnosti
MP

Nádhera. Jen jedna chybička. Řád šelmy má asi 16 čeledí (kočkovití, psovití, medvědovití atd.) Hyeny jsou každopádně samostatná čeleď hyenovití.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, to jsem nevěděl...

0 0
možnosti
Foto

Krásný dokument.

1 0
možnosti
MF

M54i82l48o22š 80F84i38a39l55a

7. 12. 2015 15:08

Libore paráda, musel to bejt krásnej zážitek. Zkuste ty fotky v Zoneru trochu ztmavit, víc na nich vylezou detaily.Mě se líběj především ti vrabci. Moc dobrý.

1 0
možnosti
Foto

Když já mám strach, že to pak přepálím...

Dík.

0 0
možnosti
  • Počet článků 359
  • Celková karma 14,60
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.