Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Pěkný tripreport.

Kvalita fotek nic moc, také díky pošmournému počasí.

0 0
možnosti
Foto

Fotky jsou hrozné, to vím :-(

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, rád jsem si připomněl.:-) Jestli jste ty noční fotky fakt "udržel v ruce", tak povětšinou dobrá práce, jako celý článek. Podle mého stálo za to svézt se lanovkou na Budínský hrad i projít se pěšky Andrássovkou na Náměstí hrdinů, ale to je věc názoru. Tím nepopírám, že cesta starým metrem má cosi do sebe. Snad bych jen zmínil význam těch 96 metrů výšky staveb. A nakládanou zeleninu kupte snad příště na venkově, já s ní mám zkušenosti jen dobré. Karmuji.

Mimochodem, co stojí teď lístek na metro a na tu lanovku?

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Ten lístek si už nepamatuji, já tam byl před více než rokem - jen se mně nechtělo dávat na blog ty nepříliš povedené fotky, až teď jsem si to rozmyslel (ty noční fotky jsou sice z ruky, ale samozřejmě s opřením o nějaký sloupek nebo lavičku). 

Výška Parlamentu a kopule Baziliky sv. Štěpána 96 metrů je podle roku 896 - příchod Maďarů na území dnešního Maďarska. Žádná stavba v Budapešti by tuto výšku neměla přesáhnout.

1 0
možnosti
Foto

J32a75n71a 97M22a74j79o46v42á

22. 6. 2015 21:24

Díky za obrázky i písmenka. Úplně jste mne naladil... tak třeba tam příští rok taky vyrazíme :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Já děkuji za přečtení.

0 0
možnosti
Foto

Byli jsme tam již několikrát a vřele doporučuji.

A rozhodně se nechte provézt po Budapešti nějakým místním Maďarem, který umí česky (slovensky).

Zatáhnul nás do neuvěřitelných uliček, prapodivných hospod a samozřejmě i turistických míst. Řekne Vám, kde je draho a kde levně.

Mimochodem, v metru umí každá bába, která prodává jízdenky poměrně slušně anglicky.

Je to docela blízko a je tam hezky. A vánoční trhy jsou také fajn.

Víkendy nebo 4 denní zájezdy jsou akorát.

3 0
možnosti
JM

Pěkný článek i fotky. Již nostalgicky vzpomínám na Budapešť v letech 1978-1991, kdy jsem tam byla co chvíli (bydlela jsem v Komárně, pak v Bratislavě a na režijku jsem do Budapešti jezdila prakticky zadarmo). V našich "předlistopadových" letech se v Budapešti dalo nakoupit za forinty italské, rakouské a další cizokrajné zboží. Oblečení, kosmetika, potraviny. Zážitkem byl nákup u soukromníků, ke kterým se chodilo průjezdy z ulice do dvorků, kde měli malé obchůdky. Dalo se tam sehnat všechno, od módní bižuterie po speciální děrovaná síta se špachtličkou na přípravu nokedlí (noků), které nesmějí chybět k pörköltu (maďarský nezahuštěný guláš z vepřového masa). Ještě dnes síto používám. Ovšem zažila jsem tam pěkný trapas, ptala jsem se (svou českou maďarštinou) lidí na číslo tramvaje kamsi...nechápali, ťukali si na hlavu. Až doma jsem pochopila, že slovo "tramvaj - villamos" jsem zaměnila za "vilagos". Což znamená sice "jasný", ale používá se jako "je ti to jasný? Dostaneš na budku....."!

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS