Diskuse

Archa úmluvy

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Foto

Velice zajímavý blog R^

Kdysi jsem viděl nějakou reportáž o Axumu a fascinuje mě, že se nenajde nějaký novinář, který by se nedokázal s majiteli onoho chrámu dohodnout na "exkurzi". Přece jenom ta archa je předmět zásadního historického významu...

1 0
možnosti
Foto

Majitelem chrámu je místní etiopská církev zastupovaná tím knězem. Obecně pro kněze tu peníze moc neznamenají, neumím si představit, čím by se dal uplatit. On to má jako životní poslání, jídlo a základní oděv má zajištěny, nic jiného nepotřebuje. Takže snad ta hrubá síla, ale pak jak se dostat ze země? Ono by to zfanatizovalo dav, jejich síla víry a zbožnění Archy je vidět právě při svátcích timcat, kdy zahalenou Archu ukazují lidem - a přivádějí je do extáze, kdy nevědí, co dělají - tlačí se, křičí. Asi by nějakého potenciálního narušitele klidně ukamenovali.

1 0
možnosti
Foto

Nádhera, dlouho mě tak něco nezaujalo. Závidím Vám zážitky a zároveň přeji. Moc pěkné.

3 0
možnosti
Foto

No, ta Západní zeď není z Šalomounova chrámu, ale z Herodova.

Šalomounův chrám zbořili Babylóňané, po návratu ze zajetí byl postaven 2. chrám, který později Herodes podstatně rozšířil. Pak do toho zasahovali ještě Římani, Mameluci a později Turci, sem tam i nějaké zemětřesení, ale ta Západní zeď je původní - tedy herodovská.

A nakonec, Zeď nářků je arabský název, židovský je Západní zeď.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za upřesnění. 

Ale pokud se nepletu, běžně se používá "První Šalamounův chrám" a "Druhý Šalamounův chrám" - to je ten Herodův, nebo se pletu? Možné to je, zase takový odborník nejsem... 

A Zeď nářků jsem použil proto, že je běžně známější, přestože vím, že Židé jí říkají Západní.

V každém případě jsem rád za reakci, aspoň vidím, že to někoho zaujalo (byť třeba jen tou "chybou").

2 0
možnosti
  • Počet článků 359
  • Celková karma 14,59
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.