Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

"Prý je tak realistická, že Mojžíše po dokončení Michelangelo máznul kladivem do kolena a řekl: "Ožij!" - Já vždy četl, že měl říci: "promluv". Jaká je pravda?

0 0
možnosti
Foto

Já to psal jen tak po paměti, co jsem kdysi zaslechl. Takže máte možná pravdu. Je to stejně asi jen legenda, on by si Michelangelo vlastní sochu jen tak neničil ;-).

0 0
možnosti
JS

J80a46n 68S96t46i44f72t43e17r

21. 2. 2014 16:46

Moc dobře napsáno, díky. Jen malé upřesnění o soše Mojžíše - mimochodem je to něco úžasného. Prostál jsem před ní snad hodinu. Mojžíš hovořil osobně s Bohem a potom jeho tvář určitou dobu zářila. Bible je napsaná hebrejsky a v této řeči se nepsaly samohlásky, pouze souhlásky. Slovo "zářit" bylo možno čist také jako "mít rohy". Michelangelo měl překlad Bible, kde stálo o Mojžíšovi, "že jeho tvář byla rohatá", proto mu vytesal rohy. Dneska se ale už všude překládá, že jeho tvář zářila. S tak zvanou svatozáří to nemá nic společného.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za upřesnění. Ona podstata je hodně podobná.

0 0
možnosti
LO

L51u48b79o28š 22O71t86t

21. 2. 2014 16:40

Pěkné, mám stejné poznatky, v lednu a únoru je poměrně volno a hotely jsou mnohem levnější než v sezóně. Škoda jen, že se brzo stmívá a tak je lépe pobýt déle, protože jen ve Vatikánských muzeích je to na dobrých šest hodin a Sv. Petr i s vyhlídkou z kopule na dalších několik hodin. Při poslední návštěvě jsem strávil jedno celé dopoledne v galerii Borghese, která stojí za vidění

0 0
možnosti
Foto

Vatikán opravdu zabere celý den. Ke galerii Borghese jsem se šel večer podívat, protože jsme bydleli 10 minut od parku, ale na návštěvu nám ani tentokrát čas nezbyl.

0 0
možnosti
Foto

Paráda! Spousta informací, pěkně názorné obrázky i video :-) Díky! R^

2 0
možnosti
  • Počet článků 359
  • Celková karma 14,60
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.