Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JW

Konstrukter

2. 6. 2009 9:48
pár poznámek

1) na technické školy (i ty nejlepší) se dostanete i bez drahých kurzů,

2) pokud by školné mělo být podle vámi nastíněného modelu, pak by většina studentů studovala humanitní školy a ne těžší technické,

3) v současném systému sice chudí a nevzdělaní platí ze svých daní vysoké školy, které nepotřebují, ale na druhou stranu bohatí a vzdělaní platí ze svých daní peníze na sociální dávky, které také nepotřebují - tomu se říká solidarita,

4) školné bude asociální, už jen proto, že bohatým dětem školu zaplatí rodiče, kdežto chudý si ji bude muset zaplatit sám a vzít si na to úvěr. Už toto jistojistě mnoho potenciálních studentů odradí. Na druhou stranu je určitě pravda, že v případě zavedení školného by studenti své studim brali mnohem vážněji. A nakonec by to mohlo být pozotivní i pro naši politickou kulturu, protože by zřejmě neměli čas praktikovat svou pochybnou zábavu na mítincích ČSSD.:-)

0 0
možnosti
LON

L.O.N.

2. 6. 2009 10:02
Re: pár poznámek

1) Jo, ale když někdo právě na tu technickou školu nemá? Já ji mám, manželka je farmaceutka - navzájem jsme své školy zvládli v poho, naopak bychom ani jeden neměli šanci.

2) Já bych na humanitní nešel, protože mé myšlení je více technické, než humanitní.

3) Ti vzdělaní by z daní platili dále, tímto směrem by solidarita fungovala. Opačně by nebyla nutná.

4) Když bohatí rodiče nemusí za děti platit školné, tak jim ty prachy dají na bydlení - asociální je to úplně stejně. Dokud nebudou mít všichni stejně (doufám, že to nikdy nenastane), pak vztah bohatý/chudý bude vždy asociální.

0 0
možnosti
LON

L.O.N.

2. 6. 2009 9:02
Autor

Nechci odpovídat každému jednotlivě (omlouvám se, že jsem doteď nebyl na síti), proto shrnuji:

1) těch 50k je VČETNĚ tří let jazykových kurzů, které považuji za výbornou investici do budoucna, rozpočet nám to rozhodně nezruinovalo a nestěžuji si na to (Vy, co mne z toho podezíráte, napište kde si stěžuji - já jen konstatuji skutečnosti k bodu 3). Vím, že studium samotné bude stát více.

2) článek není o tom, zda je má dcera šprtka, hysterka (mimochodem: není), zda se učí dobře či špatně, zda je někdo lepší, nebo horší., jaký kdo měl percentil. Pokud to tak někdo čte, musel mít ten percentil spíše horší.

3) chtěl jsem jen říct: když jsou dva hypotetičtí studenti úplně stejní, a jeden z nich si platí jazykovku, kurzy a více termínů (protože na to má), pak má větší šanci na přijetí, než ten stejně chytrý, který na to ale nemá finance. Prosím napište (Vy všichni, kdo s tím nesouhlasíte, a že Vás není málo), kde dělám v této úvaze logickou chybu.

0 0
možnosti
T

ten.jenz.bloudi.svetem

2. 6. 2009 18:00
Re: Autor

Logická chyba je, že abstrakce není reálno.  Něco jako v matematice, že iracionální(x) není reálné( x).

0 0
možnosti
DM

G4Danny

2. 6. 2009 4:26
Dobry clanek, ale nesouhlas

Ony ty deti, kdyz jsou opravdu k cemu, tak se a) na prijimacky pripravi bez extra vydaju, b) penize ze skromne brigosky neprochlastaji, ale investuji do statnic (i jazykovych jako je FCE v anglictine), pokud by ten tisic ci dva vazne ohrozovaly rodinny rozpocet, jako tomu je u pana autora, c) kdyz to fakt nejde jinak, zatnou sekeru do rozpoctu rodinnych dovolenych, vanoc a tak.... Celkove mi ale pripada, ze narikani nad vydaji pred nastoupenim VS studia jsou kratkozrake - nakup ucebnic stoji vic za rok a na ekonomku nebo prava MNOHEM vic. Nejakou organizovanou propagaci studentskych pujcek uplne obhajuju, ale tam jde opravdu o radove jine castky. Nehlede na to, ze ony extra zkousky (cizojazycne statnice) zase studentovi v budoucnu otviraji dvere do sveta, takze je to opravdu investice, ne prosty neadresni vydaj.

0 0
možnosti
SS

sovjetskij sjekundomjer

1. 6. 2009 23:45
Myslím, že přeháníte

Jistě, existují tyto drahé kursy, ale 1)Je to jen o marketingu a snaze vytáhnout peníze 2) opravdu nadějný uchazeč se bez  nich obejde. 3) Těch pár stovek za přijímačky - to je směšné. Náklady na přijetí jsou to nejmenší. Až pak to poroste, knihy, koleje atd. atd.

0 0
možnosti
V

vyklapak

1. 6. 2009 22:18
Děti svobodných matek

Vzhledem k tomu, že naše státní kasa je přiměřeně štědrá v různých dimenzích a já jsem vážně nemocný a nemohu být moc užitečný svým dětem, tak bych si přál, aby vznikla nadace pro vybrané děti se studentskými předpoklady od svobodných matek. Myslím, že ty to tu mají vážně těžké.

0 0
možnosti
WS

wandering star

1. 6. 2009 22:41
Re: Děti svobodných matek

Placená z daní moudrých matek, které si pro své děti našly vhodného otce? Darwin, milý pane, Darwin.

0 0
možnosti
PZ

Psí zadek

1. 6. 2009 22:17
Přijímačky

Vystudovala jsem dva jazykové obory na FFUK a opravdu si nedokážu představit, jak by probíhala výuka, kdyby místo stávajících cca 20 uchazečů bylo přijato všech zhruba 100, co se každoročně hlásí. Kde by se učili a hlavně kdo by je učil? Každý podobný obor by potřeboval několikanásobek místností a několikanásobek lektorů, než má v současné době k dispozici. Nebo se na studenty rovnou vykašlat a nechat je, ať se učí sami, třeba v jazykovkách. Koho to neotráví, může jít dál. Přijímačky by malé obory pohřbily, ale nakonec, potřebujeme malé obory? Nám už vystudovaným by to, když to tak vezmu, prospělo - jsme zapotřebí a přitom by nám nepřibývala konkurence.

0 0
možnosti
V

vyklapak

1. 6. 2009 21:47
Lepší vzdělání

Lepší vzdělání v celé západní Evropě levněji nepořídíte. I když je to ostuda, že stát, který třetinu státního rozpočtu věnuje státním zaměstnancům, druhou třetinu věnuje "chudým" (důchodci, invalidní důchodci, rozpočtové organizace, nadace,...) a poslední třetina si na sebe musí vydělat sama a nezbývá jí než podnikat, tak na studenty se nedostalo. ;-D

0 0
možnosti
WS

wandering star

1. 6. 2009 21:30
Víte snad o zemi, kde se dá vzdělání pořídit levněji?

Pokud ano, proč tam ještě nejste?

0 0
možnosti
KZH

Karolina z Hradce

1. 6. 2009 21:18
zírám

Článek mi přijde jak z kategorie sci  -fi

Sama jsem studentkou dvou vysokých škol právnického směru (státních nikoliv soukromých a nikoliv VOŠ). Na práva jsem se dostala bez přípravných kurzů, bez úplatků a bez tlačenky a to na oba dva obory (na obor právo jsem byla 60tá nejlepší, na obor Veřejná správa jsem byla druhá) které úspěšně studuju. Z článku mi vyplývá že autor si naivně myslí, že přijetím na VŠ většina těch strašných výdajů, končí. Ať se zeptá mých rodčů co stojí budoucí právník - jen učebnice na letní semestr stály přes 15 000 korun (kvalitní komentáře zákonů holt něco stojí, a to že nevydrží celé studium je norma). Takže pane autore, nelkejte nad poplatky za příjmačky, těmi to vše teprve začíná:-/

0 0
možnosti
KZH

Karolina z Hradce

1. 6. 2009 21:22
Re: zírám

ještě dodávám pro šťouraly, že nejsem z bohaté rodiny - mamka zdravotní sestra v domově důchodců, táta v částečném invalidním důchodu brácha taky studuje. Já sama studuju ve městě 300 km od domova přesto rodina moje studium zvládá bez problémů. Jestli ono to nebude tím, že si dokážu vedle studia taky přivydělávat..Autorovi článku přeju pokud možno přijatelný sešup do reality, až zjistí co stojí vysokoškolák;-)

0 0
možnosti
T

ten.jenz.bloudi.svetem

1. 6. 2009 20:41
Tak na takové obory je vždy nával.

Po škole (SŠ) jsem měl nižší průměr výsledku. No jo no, neučil jsem se, žádná aktivita mimo nutný rámec. Percentily byly jediná moje záchrana k přijeti na VŠ (99,82). Docela obdivuji výdrž a cíl snažení Vaši dcery. Jinak medicina, práva? To bych fakt nemohl.  :-/

0 0
možnosti
  • Počet článků 359
  • Celková karma 14,59
  • Průměrná čtenost 3233x
Cestovatel. Zapisovatel zážitků. Gurmán.

www.libornovotny.cz

www.libornovotny.cz/Vikend

Na blogu iDnes od roku 2007.

Koncem roku 2011 jsem zjistil, že jsem v pořadí podle výše karmy na druhém místě mezi p. Paroubkem a p. Okamurou, což mne vedlo k rozhodnutí věnovat se nadále jen rubrice Cestování.

Můj kanál

Around the world with Libor Novotný 

na YouTube má cca 15.000 odběratelů.